Hall

Old Line

Henry Ford. Jméno, ikona. Vizionář. Zarputilý a nesmlouvavý podnikatel. Člověk, který beze sporu postavil Ameriku na kola. Je pro nás ohromnou ctí, vzdát hold jeho jménu a odkazu. V popředí skutečné fotografie z roku 1917 pomalu stavíme repliku výrobní linky. Té slavné výrobní linky, která dala světu význam slov sériová výroba. Nejsme hotovi a ještě to bude nějaký čas trvat, ale již nyní můžete obdivovat tu jednoduchost řešení jednoho z nejslavnějších vozů všech dob, Fordu T.

A co o své Plechové Lízince, jak se "téčku" také přezdívá, řekl sám Henry? "Postavím auto pro masy. Bude dost velké pro rodinu, ale také dost malé na to, aby s ním jeden člověk mohl jezdit a starat se o něj. Bude vyrobeno z nejlepších materiálů, nejlepšími zaměstnanci, s nejjednodušší konstrukcí, kterou je moderní inženýrství schopno vymyslet. Ale bude tak levné, že každý člověk pracující za dobrý plat bude vlastnit jedno - a užívat si se svou rodinou mnoho hodin radosti pod božím širým nebem."  ...a jak řekl, tak udělal. Poslední Ford T, vyrobený v Detroitu nesl výrobní číslo 15 007 033..

Lincoln model L 1929

Příběh tohoto auta je jako z Bakalářů. Nezačal příliš šťastně, ale končí hezkou pointou. Jedná se o automobil z pozůstalosti. Jeden ze členů Lincoln klubu v Iowě, můj kamarád, mi ve tři ráno volal. Zapomněl na časový posun, ale co už. Povídáme si o jeho známém, který vlastnil Lincoln z roku 1929 a právě v průběhu opravy motoru se jeho čas naplnil. Zůstalo auto, rozebrané po celé dílně, něco v krabicích, něco ne. Již dříve jsem o tento vůz měl zájem a tak mi volal, ať se spojím s rodinou. Stalo se a já byl postaven před dilema. Koupit či ne. V ideálním případě sednete na letadlo a jelikož už nějaké ty zkušenosti jsou, tak bych poměrně přesně věděl co z dílny k autu patří a co chybí. Situace s covidem to však nedovolila a tak jsem prodávající, starší paní, musel postavit před volbu. Buď koupím vše, co je v dílně anebo ať zkusí vůz prodat lokálně. K mému překvapení byla upřímně ráda, že takovou nabídku dostala, samozřejmě cena byla povýšena o mírnou, ale dohodnutou částku za vybavení dílny. A tak jsem tam poslal, poprvé za svoji dráhu sběratele, místo odtahové služby, službu stěhovací. A chlapci to vzali poctivě, pod dohledem majitelky. V průběhu akce jsem měl jeden telefonát. Paní se ptala, zda hrablo na sníh budu potřebovat také, že by si jej ráda nechala. Prostě úkol zněl jasně a tak se snažili pobrat vše, co viděli. Obratem jsem jim upřesnil zadání a doufal, že vše dobře dopadne. A tak přijel kontejner na českou celnici. Přijelo auto, všechny díly, další díly, nářadí, ponk, nástěnka, noční lampička, montérky, jukebox, plakety ze závodů a další a další věci. Volám paní a ptám se, zda nebyly věci naloženy proti její vůli. „Právě naopak Mr. Janouš, právě naopak. Všechny ty věci byly mého muže, měl je v dílně a to auto bylo jeho svět. Bylo v dílně častěji jak já a je čas, aby někdo další převzal štafetu“ ...zněla odpověď. Pro mne je to závazek. Auto musí zpět na silnici, protože se na mě pan Dan Graber z Iowy dívá a určitě je zvědavý. Tak nám držte palce…

Obrázek

90HP
Rok výroby

Obrázek

5,9 l
Objem motoru

Obrázek

Nezjištěno
Vyrobených kusů

Klasické tvary Lincolnu dvacátých let

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá